Evenimente/Proiecte
PROIECTUL ROSE
Obiectivul general al proiectului este creșterea procentului de promovabilitate la examenul de bacalaureat pentru toți elevii din grupul țintă de la Liceul Tehnologic “G-ral C-tin Șandru” Bîlta.
Activitățile propuse în cadrul acestui proiect sunt următoarele:
- ACTIVITĂȚI PEDAGOGICE ȘI DE SPRIJIN
I.A. Activități remediale și de pregătire suplimentară (anul I, II, III și IV):
Prin aceste activități se urmărește implicarea tuturor elevilor din grupul țintă în pregătirea suplimentară la disciplinele de bacalaureat printr-o abordare didactică modernă și atractivă. Activitățile sunt corelate cu O1 și O2.
A1.Pentru disciplina limba și literatura română activitatea remedială “Știu, vreau să știu limba și literatura română pentru bacalaureat” își propune dezvoltarea interesului elevilor pentru studiul operelor literare propuse pentru examenul de bacalaureat, vizionarea ecranizărilor după aceste opera, identificarea noțiunilor care prezintă dificultate într-un text de bacalaureat și găsirea soluțiilor pentru rezolvarea acestora prin metode interactive. Orele se vor desfășura în CDI-ul școlii, 16 ore pe lună 10 luni pe an (septembrie-iunie) după cu urmează 8 ore la clasele a IX-a și a X-a, 8 ore la clasele a XI-a și a XII-a.
A2.Pentru disciplina matematică, activitatea remedială și de pregătire suplimentară, “Matematica pentru toți” constă în efectuarea a 16 ore pe lună, respectiv 8 ore la clasele a IX-a și a X-a, 8 ore la clasele a XI-a și a XII-a, 10 luni pe an (septembrie-iunie), vizând pregătire suplimentară, diagnoză, stabilirea cauzelor și a posibilelor remedii, organizarea de activități de învățare pe niveluri cognitive. Activitatea se va desfășura în sala de clasă proprie.
A3.Pentru disciplina biologie, activitatea “Să învățăm biologia prin descoperire” își propune realizarea de experimente, studii de caz, lecții interactive cu elevii claselor IX-XII, 2 ore pe lună în cei 4 ani de proiect, 10 luni pe an (septembrie-iunie). Elevii vor lucre alternativ 2 clase pe lună, vor realiza referate, planșe, machete, minienciclopedii, prezentări power point în laboratorul de biologie.
A4.Pentru competențe digitale activitatea “Învață repede, ușor și amuzant IT” presupune dezvoltarea competențelor digitale prin realizarea de către elevi a unor prezentări power point pe teme date (turism, muzică, educație, biologie, geografie), redactarea de scrisori de intenție, CV-uri, interviuri, pagini web, scenarii ilustrative, completarea de chestionare și formulare diverse. Activitatea se adresează tuturor elevilor din grupul țintă, 2 ore pe lună în cei 4 ani de proiect, 10 luni pe an (septembrie-iunie) și se va desfășura în laboratorul de informatică.
A5.Pentru competențe lingvistice într-o limbă de circulație internațională activitatea „Let’s have fun with English” (Să ne distrăm în limba engleză) presupune prezentări orale pe teme de interes comun (la restaurant, la cumpărături, muzică, educație, ecologie), role-play, group-work, referate, proiecte scenarii ilustrative și se adresează tuturor elevilor din clasa a XII-a din grupul țintă 2 ore pe lună în cei 4 ani de proiect, 10 luni pe an (septembrie-iunie). Activitatea se va defășura în sala de clasă proprie.
Resurse materiale: table interactive, laptop, calculatoare, videoproiector, DVD-uri, cărți de lectură, consumabile, auxiliare didactice, stick-uri, imprimantă multifuncțională color, ustensile laborator, ecran proiecție, CD-player portabil, aparate aer condiționat, routere.
Resurse informaționale: internet, platforme educaționale, auxiliare electronice și bibliografice.
Resurse umane: 2 profesori de limba și literatura română, 2 profesori de matematică, 1 profesor biologie, 1 profesor limba engleză, 1 profesor TIC.
Resursele finaciare vor fi asigurate din bugetul proiectului.
I.B. Activități curriculare în context nonformal
Prin aceste activități se urmărește implicarea tuturor elevilor din grupul țintă în pregătirea suplimentară la disciplinele de bacalaureat într-un context nonformal, atractiv, în care activitățile didactice să fie corelate cu cele extracurriculare în alte spații decât în cele ale școlii. Activitățile sunt corelate cu O1 și O2.
B1. Activitatea “Natură și lectură”, presupune lectura textelor lirice și dramatice din programa de bacalaureat la iarbă verde, în cadrul natural din apropierea școlii. Activitatea se va desfășura în grupe de 40 de levi de la clasele IX-XII, 4 ore/lună, în lunile octombrie, aprilie, mai și iunie în cei 4 ani de proiect.
B2. Jocul de rol “Ospătarul și clientul în limbile franceză și engleză” presupune valorificarea talentelor și aptitudinilor artistice ale elevilor, precum și dezvoltarea competențelor de comunicare în limbile franceză și engleză pentru un număr de 30 de elevi din clasele IX-XII, 4 ore/lună în lunile iunie și iulie în cei 4 ani de proiect. Activitatea se va desfășura la pensiunea Casa Bella din comuna Runcu.
B3. Activitatea “Să ne cunoaștem și să ne promovăm zona în franceză și engleză” presupune cunoașterea potențialului turistic al comunei Runcu și promovarea acestuia în limbile franceză și engleză și se adresează unui grup de 40 de elevi din clasele IX-XII, 4 ore/lună, 2 luni pe an în lunile iunie și iulie în cei 4 ani de proiect. Activitatea se va desfășura la obiective turistice ale comunei Runcu: Cheile Sohodolului și Casa Memorială Maria Apostol.
B4. Activitatea “Școala de vară” presupune desfășurarea unor activități didactice moderne la disciplinele de bacalaureat care să implice toți elevii din grupul țintă pe parcursul celor 4 ani de proiect. Activitatea se va desfășura la pensiunea Casa Bella și va urmări îmbinarea activităților didactice (1 ora/disciplină de bacalaureat pe zi, 3 zile pe săptămână, o săptămână pe an în luna august) cu cele extrașcolare (activități sportive, artistice, religioase, jocuri de rol și de relaxare).
Resurse materiale: cărți, DVD-player, audio-book-uri, consumabile, aparat foto, fleepchart, videoproiector, laptop, ecran de proiecție, auxiliare didactice.
Resurse informaționale: internet, platforme educaționale, auxiliare electronice și bibliografice.
Resurse umane: 2 profesori de limba și literatura română, 2 profesori de matematică, 1 profesor biologie, 1 profesor limba engleză, 1 profesor TIC, 1 profesor fizică-chimie, 1 profesor religie, 1 consilier psihopedagogic, 1 profesor limba franceză, 1 profesor educație fizică.
Resursele finaciare vor fi asigurate din bugetul proiectului.
I.C. Activități de consiliere și orientare în carieră
Activitățile vizeazăO1 și O2.
C1.“Studiul metodologic privind identificarea profilului psihoeducațional al elevului”
Este o activitate de acomodare și sudare a grupelor de lucru. Testarea inițială va cuprinde chestionare și teste de investigare a motivației școlare, a stilurilor de învățare și a intereselor profesionale. Se va lucra pe grupe de 15 elevi din clasele IX-XII, câte 2 ore pe grupă în cei 4 ani de proiect. Activitatea se va desfășura în sala de ședințe a școlii.
C2.Activitatea “Autocunoaștere și dezvoltare personală” va urmări formarea conceptului de sine, imagine de sine, stima de sine, conștientizarea aptitudinilor, intereselor și a sistemului de valori și se va desfășura pe grupe de elevi împărțite astfel:
- IX-X trei grupe;
- XI-XII patru grupe.
Activitatea va cuprinde 2 ore pe grupă în cei 4 ani de proiect și se va desfășura în sala de ședințe a școlii.
C3. Activitate “Și eu am terminat liceul aici” presupune întâlnirea elevilor idn clasa a XII-a cu absolvenți de succes ai liceului. Vor fi 4 întâlniri, la care vor participa 85 de elevi din clasa a XII-a, 2 ore pe an în cei 4 ani de proiect. Invitații vor prezenta parcursul lor în carieră, dar și aspect care i-au motivat pe parcursul liceului pentru a promova cu succes examenul de bacalaureat. Întâlnirile vor avea loc în sala de ședință a școlii.
Resurse materiale: imprimantă, consumabile, videoproiector, laptop, ecran de proiecție.
Resurse informaționale: internet, platforme educaționale, auxiliare electronice și bibliografice.
Resurse umane: 1 consilier psihopedagogic, 4 diriginți clasa a XII-a.
Resursele finaciare vor fi asigurate din bugetul proiectului.
I.D. Activități cu părinții
Prin aceste activități se urmărește consolidarea parteneriatului școală-familie, dar și a relației părinte-copil și vizează O3.
D1.Activitatea “Școala părinților” va avea drept scopcreșterea gradului de implicare a părinților în viața școlii, dezvoltarea parteneriatului școală-familie și creșterea gradului de relaționare dintre părinți și copii. Vor fi implicați 85 de părinți și 170 de elevi, în toți cei 4 ani de proiect. Activitatea va presupune 4 întâlniri pe an, câte 2 întâlniri pe semestru, 2 ore/întâlnire și se va desfășura sub forma unor mese rotunde, dezbateri comune, elevi, părinți, profesori.
Resurse materiale: videoproiector, laptop, ecran de proiecție, fleepchart, coli fleepchart, imprimantă, consumabile.
Resurse informaționale: internet.
Resurse umane: 1 consilier psihopedagogic, 7 diriginți, profesori care predau discipline bacalaureat.
Resursele finaciare vor fi asigurate din bugetul proiectului.
II. Activități extrașcolare
Activitățile vizeazăO1 și O2.
II.A.„Vizite de studiu la universități”
Prin această activitate li se oferă copiilor posibilitatea de orientare profesională în scopul dezvoltării încrederii în forțele proprii și familiarizarea acestora cu viața universitară. Se vor desfășura 4 vizite, câte una pe an, la universitățile din: Timișoara și Craiova, București și Sibiu. Activitatea se adresează elevilor din clasele a XI-a și a XII-a.
Resurse umane: cadre didactice, consilier psihopedagogic.
Resursele finaciare vor fi asigurate din bugetul proiectului.
III. Activități de renovare și dotare
Vizează toate obiectivele proiectului
III.A.“Învățare performantă” activitatea își propune modernizarea procesului de predare-învățare-evaluare, motivarea elevilor pentru învățătură și succes școlar prin dotarea fiecărei săli de clasă liceală, a sălii de ședință, a CDI-ului și a laboratorului de informaticăcu: videoproiectoare, ecrane de proiecție, aparate aer conditionat, routere, laptopuri, imprimante, unități PC; 2 table interactive: 1 în CDI și 1 în laboratorul de informatică.
Pentru implementarea cu succes a proiectului este necesar ca achizițiile să fie făcute în primul și al doilea an de proiect.
Roluri, atribuții și responsabilități în desfășurarea activităților propuse:
- profesorii vor crea o atmosferă propice studiului, vor încuraja comunicarea deschisă elev-profesor, “fără catalog”, vor dirija actul învățării, vor comunica cu părinții și consilierul psihopedagogic;
- consilierul psihopedagogic va comunica cu profesorii și părinții în vederea motivării elevilor, prevenirea abandonului școlar, dobândirea încrederii de sine a acestora;
Diriginții vor urmări progresul elevilor, vor ține legătura permanent cu părinții și profesorii care predau discipline de examen.